OMNIBÚS DE SÁRRIA A LUGO ( 1856 )

                              OMNIBÚS DE SÁRRIA A LUGO ( 1856 )

A chegada aos pés da Vila de Sárria da estrada de Nadela a Valdeorras  supuxo unha mellor facilidade para  a comunicación con Lugo que ata entón  se viña facendo por Goián e A Ponte de Neira, ou tamén  por Santa María de Vilar e A Pobra de San Xiao , seguindo cara Farnadeiros, Camiños para facer a pé, de a cabalo por  arrieiros, traxinanantes, maragatos, militares, peóns oficiais , mandadeiros...

Entre 1850 e 1855 o treito da nova estrda ao longo do concello de Sárria viu rematadas as obras de fábrica (  Pontón do Pereiro, Ponte Nova do Mazadoiro , Ponte de Amboade e taxeas ) e axiña  pasou a ser seguida a "Estrada Nova"  polos antigos camiñantes e os pesados carrros rurais foron sustituídos  por carros lixeiros  para o trasporte de mercancía e carros de cabalos  ao serizo das familias podentes.

En 1856  establecceuse  un novo  xeito de desprazamento para as persoas, un medio colectivo  ao que se lle deu o nome de OMNIBUS  que se puxo en servizo, por vez primeira o día 19.05.1856. Tratábase dun carro longo con varios asentos e de tiro animal, que tamén admitía  portes de materiais.

O Boletín Oficial da Provincia de Lugo do 9-05.1856  recolleu o seguinte anuncio:" Anúnciase o SERVIZO DE OMNIBÚS  DESDE SÁRRIA A LUGO E VICEVERSA que fará as súas viaxes  os días ,horas e aos prezos que abaixo se xpresarán, ofrecendo a maior comodidade e conomía. O despacho de billetes terá lugar na CASA DE D. XOÁN CARREIRA; e en Lugo, polo de agora, na de D.PEDRO PAZ, Prsaciña de San Domingos nº 2.-OS ESTATUTOS que han rexer na dita empresa están  de manifesto nos despachos de billetes.

DÍAS de saída  de Sárria para Lugo (  Luns e Xoves ).HORAS de Sárria para Lugo : ás tres da tarde.

PREZOS  de Sárria ata A Pobra: 6 reais. Da Pobra a Lugo:8 reais-

De Lugo para Sárria: ás 8 da mañá  ( Martes  e  Venres ). Horas  de Lugo para Sárria: ás 8 da mañá-

De Lugo á Pobra: 8 reais. E da Pobra a Sárria:6 reais.

A primeira viaxe  verificarase o día 19 do actual e despois correlativamente nos días e horas sinalados"

              Cando se rematou o ramal da Estrada de Valdeorras entre Bóveda e Monforte de Lemos puido instalarse unha liña de dilixencias con parada en Sárria. Coa chegada o ferrocarril a Aárria esa liña remataba na Estación de Sárria, e cando o tren chegou ata O Oural as dilixencias cehgaban e saían na nova estación do Oural, e finalmente cando o remate das obras do túnel do Oural permitiu o enlace con Moforte pola vía férrea, rematou a utilidade das dilixencias monfortinas.



Comentarios

Publicacións populares