A VIRXE DE LOIO ( POEMA DE LENCE-SANTAR )

 "A VIRXEN DE LOYO ", POEMA DE EDUARDO LENCE-SANTAR E GUITIÁN  ( 1917 )

( EL PROGRESO,  12.08.1917 ).-   UN ESPACIO A VERSOS

                                     A VIRXEN DE LOYO ( 1 )

( Para o meu querido curmán  Ramón Gutián Lapido, Médico do Hospital de San Lázaro, de Santiago )

 Santa de preto do Miño, / Chuchada polos viñedos : /  ¿ Quen non se lembra de ti ? ¿ Quen  non che pide remedios ?./

Eres proce com´os probes, / Ben o vexo, miña Pomba ; /  Pro ti mandas máis qu ' os reises. / Qu ´os reises d ' a terra toda./

¿ Quen son os reises pra ti, / Muller pura, xenerosa , / Si ti es a Mai de Dios  / D ' a terra e ceyo señora. /

¡ Eres a Reina do Ceyo ! / ¡ Eres a Reina d ' a terra  !  / ¡ Eres a Reina d ' os anxos ! / ¡ Eres a Reina excelsa.!/

De Portomarín  e Páramo, / De Taboada e Paradela  / Van os romeiros a fatos  / para verte , miña Reina  ./

Van de Meixente tamén, / D ' a Pinza  e máis de Belante  : /  Van todos ledos, moi ledos, /  Que todos queren chucharte. /

Vai facer vintedóus anos  / Qu ' eu tamén te visitéi / E ben sabes, Virxen pura, / Que de ti non me olvidei./

¡ Naida te pode esquencer  !, / ¡ Nadia te pode deixar ! /  ¡  Nadia que ben te conozza   / Finará  sin te rezar !./

¿ Quen é aquela Estreliña / Que reluce n ' a ribeira ? /  Nosa Señora de Loyo . / A Santa máis feiticeira. /

Nosa Señora de Loyo /  É por todos  venturada , / É por todos bendecida  /  E todos son a alabala. /

Nosa Señora do Loyo  / É quitadoiro de epnas  , /  Que cura todol-os males, / Cura todal-as tristezas, /

A Virxen de Loyo ten /  Un Neno branquiño, branco , / Un Neno roxo, roxiño, / Un Nenno qu ' é un milagro. /

Un Neno qu ' é un xerafín, / Un Neno qu ' é un encanto , / Un Neno santo, santiño, /  Un Dios tenro de Calvario./

Disimula, miña Dona, / Qu ' hoxe m ' astreva a cantarte : /  ¿ Que son eu ? , ¿ Quen os meus versos  / Pra poder a  ti louvarte  ?. /

Miña Santiña de Loyo , / Miña Santa soberana , / Volve os teus olliños, volve, /  Pra iste que por ti chama ! ./

Vólveos ti, miña Maíña , / Vólveos ti, miña Abogada , / Qu ' eu sempre, pro sempre, sempre, / Eivos querer co-a yalma. /

¡ Adiós , Virxen amorosa, / Adiós, Virxen Soberana  !, / ¡ Nunca te esquenzas  de min !/  Miña Santa, miña Santa. /

                                EDUARDO LENCE-SANTAR E GUITIÁN

                                                  Mondoñedo

( 1 ) O venerando e pobre Santuario da Nosa Señora de Loio áchase situado na parroquia de San Salvador das Cortes, Concello de  Paradela, no partido xudicial de Sárria, a tres quilómetos  da histórica vila de Portomarín.

Na honra da Virxe  celébrase pintoresca  e animadísima romaría o 15 de agosto.

Comentarios

Publicacións populares