BULDAS PAPAIS PARA SANTA MARIA MADALENA DE SÁRRIA

 CATRO  BULDAS PAPAIS PARA O MOSTEIRO DE  SANTA MARÍA MADALENA DE SÁRRIA

O Mosteiro de Santa María Madalena de Sárria, con vida conventual dende  1200 a  1836 , situado extramuros da vila de Sárria , perto das ermidas de  SAN BRAIS e  SANTA MARÍA DE BARBADELO  tivo por anexos o mosteiro da Santa María ;Madalena  da Arzúa e hospital de Ferreiros da Arzúa. Estes tres establecementos tiñan anexos senllos  hospitaisnos  que acollian "a peregrinos que ían cara Compostela", atendédoos e coidándoos se estaban doentes e enterrándoos nas igrexas e cemiterios propios.

Estban arenddos por relixiosos , tiduados coengos, rdo orde da Pemitencia dos Venerables Mártires de Cristo, orde autóctona sarriá , que seguía a régoa de Santo Agostiña, e gozaba de total autonomía para eleixir aos seus prioiros.

A condición de prioiro tiña que ser confirmada polo Sumo Pontífice Romano, e non estaban suxeitos a ningunha outra autoridade que a do Papa, aínda  que  dende a súa fundación conservaban xestos  de  recoñecemento de certa sumisón simbólica  apos bispos de Lugo e aos Arcediagos de Sárria, con entrega  de candeas  e participación no herdo dos peregrinos que falecían no Hospital

En Sárria sostían o Hospital de San Roque ou Hospital da Madalena, e os relixios, cñecidos como "Madalenos" , admistraban as rendas , moi amplas das que gozaba o Mosteiro, posuidno bens na terra do Paramo, en Neira, terra de Sárria e nas granxas  de Baamorto  e de Pacios da Veiga ( Brollon ) na Terra de Lemos.

A Orde autóctona e autónoma foi suprimidia no reindado de Felipe II ( 1568 ) e pasou, con todos os seus  bens , rendas e deritos, ao quedar forzosamente  integrados os frades "Madalenos " no Orde da Regular Ouservancia de Santo Agostiño, vencellada e sometida  a institución sarriá e arzuana ao mosteiro agostiño de Santo Estevo de Salamanca,

 O Papa Xoán XXII premiou a esta orde   sarriá cunha bulda pola que f rades, persoas piadosas  e peregrinos, cumprindo certas obrigas relixiosas, podían alcanzaren AS INDULXENCIAS DE ROMA, beneficio s  concedidos en determinadas festas relixiosas ao longo do ano

Poucas institucións monásticas existentes no Camiño de Santiago poden facer gala de que se lles concedesen   até catro  buldas e que os seus Prioiros  , postos baixo a autoridade e a ptotección do Papa de Roma, gozasen de grazas e previlexios  que merecen seren hoxe coñecidos, poñendo en valor o Mosteiro e  o seu Hospital, e os mosteiros e hospitais anexos.

Sárria, a Diocese de Lugo e o Reino de Galicia ben poden presumiren  do sostemento  ao longo dos séculos  dunha institució n sarriá, lucense e galega, autónoma e baixo da proteción papal , que fan do MOSTEIRO E HOSPITAL DE  SANTA MARIA MADALENA DE SÁRRIA , e os seus anexos,    unha institución única cuxa única finalidade foi  a de dar acolllida, atención e coidados, mesmo no caso de morte, a os peregrinos que ían cara Compostela.

                                            ............................................

Bulda papal concedida ao Hospital de Peregrinos  de Santa María Madalena de Sárria coa que se obriga ao convento a darlle sepultura e socorros a todos os peregrinos  que " van a Santiago " e que os sacramenten e enterren  cando enfermen e morran ( Xoán XXII, ano 1322 )

                                                                                (  1322 )

                                                          BULDA DO PAPA XOÁN XXII

Marxe.-"É do Hospital  dos Peregrinos coa que se (obriga )  o convento en que  se dea sepultura e socorros a todos os peregrinos  que van a Santiago  e que se sacramenten  e enterren  cando enferman e morren".-  Abaixo;(  " Xoán Papa 22 ano sexto do  seu pontificado que foi o de 1322- Foi elixido  ano de 1317 e morreu o de 1334  que se elexiu a Benedito )"

                                                          ...........................................

                                      De todos coñecidas sexan as presentes letras aquí insertas,

Nós coa  intervención divina , na presencia de Exidio  Patriarca Alexandrino, de Mateu,  arcebispo Duracino, de Pedro, bispo de Narbona , de Renato Satacen . de Roxerio  Strogulen,de Guillerme  Sarparias , xuntamente con Guillerme, notario da Cidade , de Xordano Venen , Estevo Lubuaris, Exidio de Andreanápolis, de FRancisco Frauten. de Guillerme....,  de Francisco...... e  doutro xénero de persoas  que presentes compareceron  proclamamos:

A Pía Nai Igrexa  soe coidar da  saúde das ànimas  pola devoción dos fieis  por medio de remuneracións  e tamén de indulxencias  emitidas e feitas poñendo  coidado para que cantas veces,  con piedade e devoción , o pobo de cotío  as solicite con preces  de salvación, lles  sexn concedidas tanto  para que alcancen venia e gloria  como para seren mercentes da salvación eterna.

Sabedores, pois,  de que en GALICIA no mosteiro de SANTA MARÍA MADALENA  do orde de Santo Agostiño  da PENITENCIA DOS BEATOS MÁRTIRES  na diocese Lucense , frecuentemente son chegados  numerosos fieis , en verdade, facendo  en moitas ocasións pemitencia  e que ali son confesados  na antedita igrexa , por iso  en cada día festivo  dos de seguido  sinlados  concedemos indulxencia, é a saber.

Nas festividades da NATIVIDADE DO NOSO SEÑOR XESÚS-CRISTO, nas da CIRCUNCISIÓN, EPIFANÍA, CEA DO SEÑOR  RESURRECIÓN., ASCENSIÓN, PENTECOSTÉS e en todos e cada un destes días, e no da Santa e  Gloriosa  sempre VIRXE MARÍA, nos dos beatos PEDRO e PAULO e todos os outros santos apóstolos  e evanxellista , na Invención e exaltación da SANTA CRUZ, na festa do Arcanxo SAN MIGUEL, na de SAN XOÁN BAUTISTA  e na do Degolamento deste evanxelista  ( !! ) , nas de LOURENZO, CRISTOVO,  MARCIAL, DIONISIO e dos seus compañeiros COSME e DAMIÁN, SAN NICOLAU  ( na igrexa  de SAN BRAIS DA VILANOVA DE SÁRRIA ) , de SANTA MARÍA MADALENA   e nos días de CATARINA, e MARGARIDA, ICÍA, ANA, ÁGATA e EUFEMIA, santas mártires e virxes , na celebración de TODOS SANTOS  e na adicación de tódolos anteditos  facemos a concesión  a cantos devotamente fagan oración  nas oitavas  das anteditas festividades  e visiten as igrexas  en todos e cada un deses días  facendo oración, confesando e comungando  e condemeos tamén indulxencias  a cantos devotamente ATENDAN AOS PEREGRINOS  de xeito que con oracións , pola comuñón do Corpo de Cristo  e pola impsición do santo óleo os coiden cando  doentes sexan  e con outros divinos oficios, exequias e mortuorias  sepulturas  dentro da dita igrexa  e no seu cemiterio  lles dean enterramento, Ou a aqueles que en ocasión de se acharen  no campo se axeonllen  e recen tres avemarías . Ou a aqueles que traballando  fora da dita igrexa  con calquera xeitto de aportación contribúan  con esmolas tanto para a fábrica  como para luminarias , ornamentos ou en calquera  outra maneira  sexan dela axudadores.

Sempre que alguén  as anteditas situacións oucondicións  cumpra, alcande pola misericordia  de Deus Omnipotente  e dos beatos Pedro e Paulo, cuxa autoridade recibimos, pr cada una delas CORENTA DÍAS DE INDULXENCIA para eles mesmos, que pola nosa intercesión penitencial  lle concedemos de vontade  ao ordinario da Diocese , polo testemuño das presentes letras, para a debida confirmación seladas  segundo costume de dereirto,

Dado en Roma no ano milésimo tricentésimo vixésimosegundo  da Encarnación  do Señor , polo Pío  Xoán XXII , no ano sexto do seu pontificado.

Fonte: Arquivo Histórico Nacional. Carpeta 1.321, Sección : Clero 

Versión libre en galego do texto en latín , feita por Xaime Félix López Arias.

 BULDA DO PAPA CLEMENTE  SÉTIMO  ( ANO 1531 )  POLA QUE CONCEDE  A  QUEN AXUDEN AO HOSPITAL E MOSTEIRO DE SANTA MARÍA MADALENA  DE SÁRRIA AS MESMAS INDULXENCIAS QUE SE GAÑAN EN ROMA-

                                                   1531

                              Bulda do Papa Clemente VII

Marxe: " Por esta bulda  consta seren os relixiosos que chamaban "Madalenos"  na vila de Sárria do orde de Santo Agostiño, sendo o seu tíduo FRADES DA PETINENCIA DOS BENAVENTURADOS MÁRTIRES DE CRISTO  e que a  súa vocación foi a hospitalidade para  socorreren aos peregrinos  que ían en romaría a Santiago e que o mesmo fan nos conventos  da Madalena da Arzúa  e Ferreiros , suxeitos ambolosdous ao priorado de Sárria. E para maior autoridade confirmouse  a elección  do prioiro do dito convento  de Sárria pola Súa Santidade , segundo facía os trienios  até que Clemente Sétimo  lle nomeou prioiro perpetuo. Noutra vila ano de 1537, E así na súa execución  sempre houbo e hai hospital no dito convento  onde se lles dá esmola a tódolos peregrinos  que van a Santiago dándolles cama  e curándoos, sacarmentándoos  e se morren enterrándoos  e se morren  enterrándoos  sen dependencia dos párrocos das dúas igrexas da vila"

" E a  Súa Santidade  facultou ao Prioiro  do Convento da Madalena  da vila de Sárria dos Frades  da Penitencia dos Venerables Mártires, do orde de Santo Agostiño, dioces de Lugo, no Reino de Galicia,  para que poda absolver aos seus súbditos  e aos peregrinos de todos os casos reservados  fora dos contidos na  bulda de Lausana

,"E a Súa Santidade concede a todos os que alcancen o limiar  do dito hospital  e do dito convento  e aqueles que desen esmola e vistaren a igrexa  do dito convento nos días do Nadal e Asunción da Nosa Señora , día da Invención da Cruz,  San Bartolomeu, San Vicenzo e San Sebastián, San Brais , Santa María Madalena  e Santa Catarina e Santa Lucía , visitando despois das vísperas  dos ditos días  até posto o Sol,  estando confesados, tomnando propoisito de se confesar,  que gañan todas as indulxencias de Roma, E fora dela  e  estas indulxencias  e bulda concedeu  Clemente VII   ano de 1531  poñendo graves penas, maldicións e  censuras aos que  foren contra ela"

                                                                ........................................

                                                                       (     Corpo  )

                                                         Clemente...... se sempiterno Deus.

O venerable irmán  Elio Csstellinairs ao  dileto fillo  Prioiro de San Vicenzo de Monforte e ao Prioiro que como tal goberne  os mosteiros ditos de Sárria  nas dioceses Lucense e Compostelana,  saúde e ben.

Hoxe chegaron a nós letras do teor seguinte : Clemente bispo, servo dos servos de Deus, para perpetua memoria das cousas  e nos méritos da Igrexa Universal  relaticos aos Mosteiros e  outros relixiosos lugares  en calquera parte  particular e inmediatamente  suxeitos a Nós  e á Igrexa Romana , estando proveitosa e  prósperamente dirixidos  segundo que debido é , unidos a Nós polo Oficio  Pastoral , temos como padre, en verdade , manifestación desta  consideración  e voluntariamente  diriximos e a esas persoas polas que os Mosteiros  e os seus lugares fan progresos  e que están baixo a regular disciplina  como servos do Altísimo  e na  retribución da hospitalidade  santa ocupados , e por iso para que coa  tranquilidade de dereito  tome a decisión  favorablemente a  petición das partes, interpoñemos frecuentemente  aos fieis  e para eles indulxencias  e con remisións convidámolos  para que ademías sexan  restituidos diante  da divina gracia de maneira  apropiada.

Razoablemente  pola parte dos diletos fillos , o actual Prioiro  e Convento  do Mosteiro  que por prioiros soe ser gobernado, chamado da beata MARIA MADALENA , na vila de SÁRRIA,   do orde  dos FRADES  DA PENITENCIA DOS BEATOS MÁRTIRES , baixo da Régoa de Santo Agostiño,  na Diocese Lucense,  no REINO DE GALICIA,  a Nós sobre diso  foinos elevada unha petición  que contiño como o dito Mosteiro por Nós  e polos  noitro tempo existentes Romanos  Pontífices  estivo suxeito  para a parte dos diletos fillos  que sexan modernos prioiros  e convento do Mosteiro  que por nós e neste tempo existentes , e que suxeito ao Romano Pontífice  anda xunto con outro Mosteiro   dito de SANTA MARÍA MADALENA no lugar da ARZÚA , do dito Orde,  na diocese compostelana ,  de Sáarria  un e no lugar da ARZUA  o outro, e  o   outro de FERREIROS DA ARZÚA  , chamado,distante dúas  légoas , mais perto do lugar do dito lugar da ARZÜA , en cuxos mosteiros e hospitais os pobres peregrinos que visitantes chegan ao limiar de Santiago de Compostela ali son recebidos  e con caridade tratados  perpetuamente, cos débitos anexos  e os froitos producidos  e aumentados en Sárria e nos hospitais e mosteiros anexos anteditos , en grande cantidade, de xeito que poida ascender o a ese fin destinado a máis de cen ducados  en cada un ano , segundo común estimación, sen que existan excedentes neses Mosteiros e Hospitais, e de xeito qu só é posible facer módicos investimentos  nas estruturas  e edificios  e con facultade para os prioiros de destinaren  parte dos recursos á congrua sustentación dos coengos  que, en número de vinte, existen e outras persoas máis moradoras  nos dous mosteiros de Sárria  e que para a sustentación dos ditos peregrinos que no tempo chegan aos ditos hospitais e áo reparo de estruturas e edificios  anteditos non adiquen menor cantidades ordenamos.

O  Convento e o Prioiro ditos do Mosteiro de Sárria  poderán elixir o Prioiro  do Mosteiro de Sárria  en cada tempo existente , cesante ou entrante,o presentado Prioiro do Mosteiro de Sárria polo mesmo tempo eleito , e cando vacare, que o dito Convento , libre e pacíficamente co divino beneplácito  poida con maiores previlexios  da Sede aplicar á reparación  e conservación dos edificios  e á sustentación dos ditos peregrinos  canto poidan alcanzar  para que poidan seren relevados doutras obrigas onerosas.

Con  acatamento por parte do moderno Prioiro  e Convento anteditos  sexan para Nós  humildemente suplicantes  de xeito que no resto polo antedito  conceto o Prioiro do dito Mosteiro  poida ser elixido e coas ordinarias  e demais premisas  oportunamente solicitar a designación de xeito  que con benignidade  Nós dignaremonos  darlle aplicación.

Nós, pois,   que nos Mosteiros e nos demais lugares relixiosos  continua e sinceramente  favorecemos o progreso , como amostra do afecto para o moderno Prioiro  e Convento antedito, levantamos  calisquer excomuñón, suspensión ou algún interdito por eclesiásticos dado  con sentencias de censura  e con penas de dereito , ou por home dadas, en calquera ocasión  ou por causa lata  e que de calquera maniera existan  sen remoción , ao efecto presente,  só, seremos absolvedores  e de xeito absoluto sexan  cesantes por causa das dúas  suplicación inclinados coa aplicación  do  presente teor de autoridade presente  que perpetuamente estatuimos e ordenamos  para qu con ocasión de estar vacante o Priorado  do Mosteiro de Sárria  sexa designado un novo Prioiro  por prazo de tres anos  tanto por cesamento como por deceso do dito moderno  Prioiro , e no tempo futuro  calquera outro Prioiro  do convento antedito con xerais e especiais reservacións da dignidade  conventual para Nós  ou para a Sede antedita , no tempo tamén existente,  non poidan seren estorbados coas debidas rogacións  e insólitas cláusulas e institucións e outros decretos  feitos,  ou facéndoos de novo  , non obstante sexan tamén especiais reservacións  que polos Cardeais concedidas fosen , ou sexan concedidas  dalgún xeito  para os ditos Coengos  do Mosteiro de Sárria , concedo  que por sí  e entre eles poidan  elixir a calquera  outro coengo do dito  orde , en por eles, e o Prioiro do Mosteiro  de Sárria libre e decididamente.

Mandamos  ademáis  que cando no seu tempo  sexa elixido o Prioiro do Mosteiro de Sárria  dentro dos oito meses contados desde o día da elección  trianual, cmputando  a nona de posesión , con precisión deberán pediren da Sede  antedita a confirmación  e solicitándoa totalmente  por medio de cartas  que sexan expedidas en forma  de dereito pola Cámara  para as debidas aplicacións , e en todo tempo sexa mantido  o compromiso  de resolver a petición  neste lapso de oito meses  contados desde a elección  a elección  e calquera outra designación sexa nula e carente  de forza o nomeamento.

Mando tamén  que o Prioiro trianual  do Mosteiro de Sárria poida ser elixido  e ostentar o cargo  durante tres periodos trianuais , no réxime de confirmación  das eleccións  en cada tres anos  e a administración deste Mosteiro de Sárria  se consolide nel para que rexer e gobernar en tódalas cousas  e por todos , igoalmente ademais  se a elección fose confirmada , resolvendo calquera outra disposición  do dito Priorado , diante do lapso dos ditos oito meses  polo Romano Pontífice  nese tempo existente  e na sede antedita por outro que nese tempo  elixido sexa, teña tamén o favor por tres anos por el mesmo e non poida ser estorbado con alritacións  ou outros decretos derogadores ou derogatorios  e con cláusulas modificadoras ou insólitas por calquera outro feitas nimgunha forza de confirmación nese momento existente teña e careza  de seguimento en proceso e así por calisquera  xuices  ningunha autoridade lles lcance  e doutra maneira  indicando  e interpretando  con facultade de audiencia  e con autoridade  de xulgar definitivamente  en dereito resulte  como feito nuloe sen forza  segundo enriba dito queda, de xeito que ninguén  ignorando esta autoridade poida  atentar contra o disposto,

E facultamos en dereito á dita Sede ou ao da parte dela  en calquera xeito existente Nuncio  param  que sexa Visitador  do dito MOSTEIRO DE SÁRRIA  con aitoridade e o teor antedito, e constituimos e deputamos a este Nuncio  con tódalas  facultades  particulares que corresponde aos Visitadores  dos anteditos mosteiros e doutros  de perto inclindo  a aplicación de previlexios e indultos e coas ordes anteditas concedidas  e con outras de dereito  ou de costume para que poidan faceren  e exerceren , facendo e exercedno.

E mando que polo Prioiro moderno  ou polo no tempo existente , no dito MOSTEIRO DE SÁRRIA  , por el ou por outros substituto ou substitutos , e todos e cada un dos súbditos a el suxeitos .AOS  PEREGRINOS  QUE NOS DITOS HOSPITAIS SEXAN RECEBIDOS  DILIXENTEMENTE  ESCOITEN   A CONFESIÓN DE TÓDOLOS SEUS PECADOS MESMO AQUELES DELICTOS RESERVADOS Á SANTA SEDE , agás as contidas nas presentes en Sárria , no día da  Cea do Señor  en que legalmente e de  costume poden absolver  e a eles direitamente , ou por medio de comisario,  concedemoslle a  facultade que coa autoridade antedita  e co teor da presente licencia  poidan plena e libremente concederen a saudable indulxencia penitencial e igoalmente concedemos indulxencias  sabedores  de que nos Mosteiros e Hospitais  anteditos , nas estruturas e edificios , deben facerse reparacións  e dar mantenza tanto aos relixiosos  como aos peregrinos  neles acollidos para remediaren as súas necesidades  e a saúde das almas  para todos eles propagada  cousa sexa, pola misericordia de Deus Omnipotente  e dos beatos apostolos Pedro e Paulo de quen autoridade plena teño  concedida teño, a tódos e cada un dos  fieis peregrinos , sen distinción de sexo,  que nestes Hospitais no tempo cheguen  e polos ministros e oficiais  servidores do Hospital  e no réxime de administración  e gobernación existentes , por eles , ou por medio de deputados que no tempo se achen , en verdade penitentes e confesos  que nestes Hospitais morran  estando contritos e  e confraternizados  neste MOSTEIRO DE SÁRRIA , sexan absolvidos das  penas reservadas polos Coengos  do dito MOSTEIRO DE SÁRRIA e polos familiares no tempo existentes  de todos e cada un deles , se fieis e  en verdade penitentes  e  confesos fosen, ou memso tendo no corazón propósito de confesar  que poidan seren absolvidos  no dito MOSTEIRO DE SÁRRIA  na NATIVIDADE  e  na ASUNCIÓN da Gloriosa Nai de Deus  a Virxe María , e na Invención da SANTA CRUZ,  SAN BARTOLOMEU  e SAN LOURENZO e SAN SEBATIÁN e SAN BRAIS   e SANTA MARÍA MADALENA   e SANTA CATARINA  e SANTA LUCÍA,   dende cando saian as primeiras  raiolas do día até o ocaso  nos días das ditas festividades  devotamente visiten as igrexas , fagan o sinal da Cruz  e devotamente  se dirixan a Deus  e entreguen esmola  no dito MOSTEIRO DE SÁRRIA ou outra axuda dean  aos ditos Coengos  ou aos familiares  no tempo moradores , e concedemos particulares  indulxencias e  remisións para os pecadores  que polo celo  dos fieis entreguen  a alma dentro ou extramuros  dos hospitais.

CORENTA DÍAS DE INDULXENCIA  e  outros tantos en cada ano  son concedidas a aqueles  que nos días e estacións sinalados  visiten as igrexas e ademais  pola autoridade e teor  da misericordia de Deus  ampliámola duplando  asminduoxencias  coas súa revocacións semellantes ou desemellantes  con induilxencias para A CRUZADA   e para a FÁBRICA DO PRINCIPE  DOS APOSTOLOS NA URBE  ROMANA  tamén co motivo semellante  e por ciencia certa  cali<squer outras feitas ou por facer  anulámolas para sempre , comprehendias as nelas  exceptuadas  sempre que elas  sexan dadas  tantas veces conste no seu pristino estado  sexan restituidas  e mandamos deban seren obxecto de censura  e seren censuradas.

Non onbstante as premisas censuradas  sexan aplicadas por Provinciais  ou Sínodais  Concilios ,  con especiais ou xerais constitucións e para as nacións e mosteiros e ordes  anteditos  aplicadas , con xuramento ou confirmación  ou co reforzamento  de calquera firmeza de estatutos  e costume estivese  feito en contrario  ou por calquera Legado  tamén que as teña dado  para estes Hospitais , Igrexa e Mosteiro de Sárria  para favorecer aos visitantes  e por razón de pías esmolas gastadas no seu sostemento ou por outras calisquer  indulxencias perpetuamente  ou por certo tempo concedidas , nalgún día teñan caducado en dereito, e por Nós  concedidas fosen só sexn nulas no que se refire á vixencia  e ao momento.

para ningún home o contido  nesta páxina de absolución poida ser posto á venda , nin poidaser infrinxido  con decretos de ordenación de constitución , con concesión de indultos , ou con demandas de decretos  ou de vontade, ou uso temerario ou en contrario. Se calquera tamén  contra este  feito, tencionase atentar , incurra  na indignación  do omnipotente Deus  e dos beatos Pedro e Paulo , os seus apóstolos ,cando modifique o enriba dito. 

Dado  en Roma  a carón de San Pedro  no ano da Encarnación do Señor  milésimo  quincuacentésimo  trixésimo primeiro , no duodécimo día , no ano oitavo do seu Pontificado en dereito.

E con relación -a aplicación das vías de diferenciación  do presente escrito  mandamos que  que sempre pasen por dous ou pola vista de dous homes ou por outros máis as letrss e o nelas contido, onde e cando sexa feita actuación  pola parte do moderno e polo tempo existente Prioiro e Convento  anteditos, ou por algúns outros  sexades requerido  solemnemente  por público notario  e nese espacio de tempo  con axuda de defensa, asistentes sexades  e o fagades con toda autoridade  de dereito polas letras outorgada e o nelas  contido sexa ouservado firmememente  cos singulares previlexios  que nestas letras están concedidos, e os manteñades pacíficamente non permitindo que sexan molestados en ningunha maneira segundo o enriba contido nas presentes letras.

Os en calquera xeito contraditores e rebeldes sexan comprehendidos  polas censuras e penas eclesiásticas, sen haber lugar a apelación , e poidan se o precisan solicitar o auxilio do brazo secular para o que preciso sexa. Porén  .....ou se calquera conxunta ou parcialmente vai contra das ditas letras non poida ditar indulto  e suspensión se interdito   e tampouco non poidan, en non facéndoom dar aplicación  non é por plenas e expresas letras de verbo a verbo relativas ao indulto.

Dado en Roma a carón de San Pedro  no ano da Encarnación  do Señor milésimo quincuacentésimo trixésimo  segundo  no primeiro día de xaneiro no ano nono nono do seu Pontificado, A Lufus A. Sanidu. Io della Casa Chrit, acbat.-  Jo Isulus.O Lreilo.- A Cave.- L. de Calatayud.

Fonte: Arquivo Histórico Nacional.- Carpeta 1323, 19. Clero.                                                               Vesrión libre en galego realizada por Xaime Félix López Arias, en novembro de 1994. Publicada  na obra "Santa María Madalena de Sárria" ( Xaime López Arias.

 

  BULDA DO PAPA CLEMENTE VII ( ANO 1534  ) SINALANDO  OS PREVILEXIOS DO OSTEIRO DE SANTA MARÍA MADALENA DE SÁRRIA  E RECOÑECEDNO O SEU PRIORADO A  ÁLVARO  PÉREZ DE SÁRRIA.

                                                         ( 1534 )

                                                   Clemente..... e sempiterno Deus .

Ao dileto  Fillo ÁLVARO PÉREZ DE SÁRRIA  como prioiro de mosteiro, que como tal prioiro ordinario  o vés gobernando , dito de Santa María Madalena de Sárria , do Orde de Santo Agostiño na Diocese lucense. Saúde de ben,

O celo da vida relixiosa e tamén os costumes honestos , a laudable probidade  e os méritos da virtude , por todos coñecidos que diante de Nós  con fidedigno testemuño de comendatario presentados foron , móvennos a que che concedamos o Priorado como gracia de liberalidade , do xeito que dende hai algún tempo os demais o tiveron e cos beneficios eclesiásticos con potestade e sen potestade seculares, e do modo que no orde regular  e dende entón  de xeito que facendo  segundo como Nós  concedemos as gracias, fíxose expedición de cartas expectativad no mes de abril  e por outras cartas naquel momento do expresado mes,. de fora da Curia Romana  chegaron outras que en sendo abertasque por vacante a colación e por disposición de dereito  reservasemos semos decididores  pois naquel entón  sería acto nulo e sen valor, contra dereito, porque aínda que con autoridade ignorantemente foi alcanzada, fomos sorprendidos por tela dado sen sabermos outros feitos, Como e de que maneira o PRIORADO DO MOSTEIRO DE SANTA MARÍA MADALENA DA VILA DE SÁRRIA, do orde Santo Agostiño , é gobernado por prioiros ordinario e que cando foi nomeado ALFONSO DE VILLASOTO, noutro tempo pío prioiro, obtiveras o priorado por morte do pio Alfonso, e que o que no mes de abril prósimo pasado, estando esta Curia pechada nos días rabeiros, o que se obtivera fora vacuo e xaz ao presente nulo de todo. canto por diante Nós  con ese vicio podesemos dispoñer  sen  que poida ter reservación  e estando enfrontado e encontrado co antedito co antedito decreto.

Nós , atí que levas  como dileto fillo o convento do dito Mosteiro  dende o mesmo  día no que o dito Alfonso morreu, e non pediches nin  agardaches  cartas canónicas  no dito Mosteiro  e dende aquel día estiveches canónicamente ausente no mosteiro de xeito  impío  e impiamente arredado do expreso orde, nese tempo elixido  prioiro do mosteiro, aínda que só de feito e Nós nese día demosche  a agardada posesión con nula confirmación ou seguida da dita posesión do dito Mosteiro  con pretexto de elección tomaches o priorado por tres anos igoalmente de feito , tamén con nulos frutos , indebidamente recibiches os anteditos méritos atento  á especila gracia  que facer quixeches,  que calquera acción  de excomuñón , suspensión ou calquera  outro interdito  e eclesiásticas sentencias , censura e penas de dereito  ou por medio de home , pola dita ocasión e causa  decretada  por se naqueles  momentos de calquera  maneira oscurecedor fuches nas cousas feitas  só máis aló dun ano, consecuentemente con esta serie de actos documentados, absolvedores queremos ser  e abolvémoste  como xulgadores do xeito irregular  de obter o teu priorado  que é conventual,  e pola restitución dos frutos do ano,  e dos anexos,  haberá que pagar cen  ducados de ouro para a Cámara  segundo e como é a estimación  do valor dun ano, iso aínda que con severidade  non excedan do  antes posto,  ou se fagan outras en calquer maneira ou por outra causa  que veña doutra persoa  á que por liberalidade do dito Alfonso  ou doutra abusiva designación  por el feits s traia , e de todo elo  na dita Curia e fora dela  fagas tamén na presencia de Notario públia  e de testemuñas  carta firme  en dereito  como esixe a Constitución  do noso predecesor Xoán XXII de  feliz recordación , que mandou con especial  execución   para outros beneficios eclesiásticos , con toda a autoridade,  para que valdeiro sexa até  que vaque,  ou en calquera tempo quede vacante,  que esta colación aplique  igoalmente o estatuto  lateranenese , para que dirixíndose á Sede  sexa debidamente devolta  para que especialmente  se rixa o Priorado  pola aplicación das ditas  disposicións  por ser conventual, de xeito que sexa aplicado xeralmente  con preferiecia ao que  de xeito reservado exista e nel suceda  quen por elección o asuma  e que aínda alcance a coroa do dereito adicional  e anexo........entre os anos que tes estado  sexan habidos por presentes , queremos que  expresamente pendan indecisos , con tal que esta disposición  para con Nós  polo dito vicio  alcances de tres en tres anos  con tódolos  dereitos anexos e pertenzas súas  en virtude da autoridade que che conferimos  e que aínda proveemos discernindo  na medida que é nulo  e non valedeiro  se fas  sobre delo  calisquer actos, tanto sendo sabedor como sendo iñorante, con forza de atentado e até  este punto, e no futuro sucedese que atentases. do

Nembargantes  o Papa Nonifacio de pía memoria teña dado decretos , ou aínda que por foro de dereito algunha constitución para o seu uso  e aplicación teña dado, ou algunhas ordenanzas, para os mosteiros e ordes, e aínda que sexan aplicadas co xuramento de confirmación  e con calisquer outra confirmada forza de estatutos queremos que non teña forza en contrario , ou se alguén  riba desas disposicións tamén conseguiu algunhas aventaxes  especiais  ou outros beneficios eclesiásticos nelas, ou aínda sendo xerais, teña impetrado cartas da Sede ou dos legados, ou tamén se por elas obtivesen  inhibicións  ou reservación e decreto  ou calquera outra cousa, sigas proceso contra todos eles ao teu favor e na execución do dito priorado.Queremossexa preferido o teu dereito, e que sexa nuloo anterior, por todo isto que por confirmación  do priorado ou dos outros beneficiod poidan seren xenerados,

Prodecatámonos  de que o Venerable Irmán  o Bispo lucense, o orde do Convento  ou calquera outros en comunidade con el teñan a facultade de indulto que para a recepción  e provisión se precisa ,,,, do priorado trianual ou outros beneficios eclesiásticos e para eles colación , provisión, presentación, elección  e calquera outras actuacións sexan feitas..... e nas cousas restantes nada valla ser proveido  por cartas emanadas e nafa fagades , en non sendo o nesta carta contido, que aplicaredes plena e expresamente de verbo a verbo coa mención do indulto trianual....  indulxencia  xeral e especial  que segundo este teor exista por canto nas presentes  non  vaia inserto expresa e totalmente o efecto trianual... e de....con todo o teor  das letras sexa toda con mención social. Polo  tanto sexa nulo todo  e que polos homes se faga infrinxindo estes decretos e vontade, e se con calquer uso  temerario  contradecíndoo  viñese  alguén  ou tamén tencionase atentar contra o disposto  incurra na indignación  de Deus Omnipotente  e todo o dito teña firmeza e para a aplicación da pena pague o enriba dito.

Dado en Roma   a carón de San Pedro no ano da Encarnación  do Señor  milesimo quincuacentésimo trixésimo  cuarto  no primeiro día de xuño-

No ano undécimo do meu Pontificado.

Fonte : Arquivo  Histórico Nacional.-  Carpeta  1.232.

Versión en galego realizada por  Xaime Félix López Arias.- Setembro de 1994.- Está esta versión no libro "Santa María Madalena de Sárria" ,,de Xaime López Arias

......................................................................................................................................................................... 

BULDA DO PAPA CLEMENTE VII   ( ANO 1534 )   CONFIRMANDO A FREI ÁLVARO PÉREZ DE SÁRRIA COMO PRIOIRO DE SANTA MARIA MADALENA DE SÁRRIA.

                                                                ( 1534 ) 

 Clement ............ e sepiterno Deus

Elio Castellinaris  ao   Dilecto Fillo o Abade do Mosteiro  de San Xulián de Samos , na Diocese lucense  e aos oficiias lucensse,  Saúde e Ben.

Hoxe o dileto  fillo Álvaro Pérez de Sárria , prioiro do mosteiro, que temporalmente o ben gobernado, de SANTA MARÍA MADALENA DA VILA DE SÁRRIA , do orde de Santo Agostiño, na Diocese kucense  e do priorado  conventual do dito mosteiro  en verdade  e de modo expreso  vacante e diante desta disposición , solicita ser  confirmado  tanto nos anexos  como en tódolos dereitos  e sendo pertinente dereito  sexa aplicada a autoridade  proveimos por outras nosas  letras anteriores  que nelas expresamente  sexa contido, de xeito que por diferentes vías  por apñlicación servicial mandamos agora a vós  e deputámosvos  de xeito que sexa feito  canto nas  ditas letras se diga  cando a vós volas presenten  por vós ou por outros. coa mesma autoridade de dereito  para que sexa recibido ALVARO PEREZ  prioiro do dito mosteiro  e no nome da Igrexa Romana coa debida fidelidade en xusta forma   que baixo bulda de dereito  o instituimos  e coas pertinencias anteditas  o conduzades e defendades  e todo modo e ao uso  en que neste caso se fai e que poñades nela  a ALVARO, vós ou polo procurador  antedito , no Priorado de xeito  que sexa admitido   segundo os costumes  ao seu pedimento  e sexa asentado, conducido, e recoñecido con tódolos dereitos e coas obediencias universais , e que íntegramente poida responder  aos contraditores  da súa autoridade con  apelacións de dereito  que posteriormente sexan posoas  na súa defensa.

Non obstante  con todas cantas cousas poñemos  nas ditas letras non queremos obstaculizar  ao Beato e Venerable Irmán  en Cristo, o Bispo Lucense  a que poida con relación aos  fillos do dito Convento e Mosteiro  e calquera outros  que en comuñón estean  con eles,  que, en sendo necesario,  poida aplicar indulto  de fe e interdito  e suspensión e poidan  seren excomungados  cantos  non recoñezan  estas cartas  non facéndoas  plenas e expresas  e de verbo a verbo. 

Que as mandamos  facer no meu nome  na cidade de Roma  a carón de San Pedro  no ano da Encarnación  do Señor  milñesimo quicuacentésimo  trixésimo cuarto , no ano undécimo do noso Pontificado.

                                                                 No noe de Deus

Fonte : Arquivo Histórico Nacional. Carpeta:  1323. 21. 

Versión libre , en galego, feita por Xaime Félix López Arias.  Figura no libro "Santa María Madalena de Sárria" de Xaime  López Arias.















      

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








































 

 


 

 

 

 

 


 

 

****************************************************************************************

Comentarios

Publicacións populares